sport

Åh nej, cardi’jo! – gør træningen sjov og effektiv

Det er rimeligt velkendt, at der ikke er mange der bryder sig om cardio. De fleste kører rundt i samme rutine og får derfor ikke de resultater de ønsker og det er der faktisk en grund til. Når du træner er det vigtigt, at du varierer dine øvelser, så din krop ikke vænner sig til dem. Hvis du husker at variere din træning, får du også bedre resultater. Når du varierer din træning, bliver den generelt også sjovere, du får samtidig også muligheden for, at udfordre dig selv. I denne artikel får du 3 gode råd til at gøre din træning mere sjov og effektiv.

Løb forbrænder flest kalorier

Den mest brugte form for cardio er løb og hurtig gang, det er også en træningsform der er let at variere. Du kan både variere den i intensitet, intervaller og lignende, samtidig har du også muligheden for både at hoppe på løbebåndet i fitnesscentret eller løbe en tur i den skønne natur. Løber eller går du en tur i naturen kan du vælge, at skifte rute eller tidspunktet hvor du løber, for at få en anderledes oplevelse. På løbebåndet kan du gøre det sjovere og mere effektivt ved, at lave intervaltræning og lege med hældninger. Løb er en af de mest effektive former for cardio træning, med bare 9,5 km/t opnår du en kalorieforbrænding på ca. 53 kcal i timen.

En anderledes, god og sjov træning – prøv dans!

Det behøver ikke altid være kendt for at være godt. Noget du kan prøve af, hvis du ønsker en sjov, god og anderledes cardio træning er dans. Er du medlem af et fitnesscenter, kan du tilmelde dig holdtræning med dans. På denne måde får du en cardio træning, hvor du træner hele kroppen, uden træningen bliver for ensartet. Det er også en træningsform, du kan bruge med din partner eller alene i hjemmet. Du kan sagtens finde en masse sjove og gode danse videoer på nettet, som du kan danse efter eller også kan du tænde for musikken og give den gas på din helt egen måde. Med dans forbrænder du ca. 42 kcal i timen.

Romaskinen er et perfekt supplement

Endnu en udbredt og velkendt træningsform er romaskinen og det er der en grund til! For det første bruger du armene og det er et godt supplement, til mange af de andre maskiner som træningscyklen og løbebåndet, hvor du bruger benene. Hvis du vil læse mere om romaskinen og de mange muligheder ved den kan, du med fordel læse mere på romaskineguiden.

Men med romaskinen styrker du ikke kun armene, men også benene og ryggen. Skifter du mellem løb, dans og roning er du sikker på, at du får en god og varieret cardio træning, der uden tvivl både er sjov, men også effektiv træning.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *